hits

Skammelige Norwegian

kommentarer

Utsettelse på utsettelse. Men å ombooke returen vederlagsfritt gjør ikke Norwegian.

 

Flyet skulle lette klokken 08.30 fra Bergen Lufthavn, og ble utsatt tre ganger, med endelig avgang klokken 11.10. Med retur fra Gardermoen klokken 14.50 ble det i trangeste laget med tanke på planlagte møter, og jeg ba derfor kundeservice på Norwegian om å bli ombooket to timer senere på returen.

 

Det å kontakte kundeservice til Norwegian, er som å snakke til forhåndsprogrammerte datamaskiner

 

Man skulle anta at enhver med snev av serviceinnstilling hadde ordnet dette enkelt, og kanskje til og med avsluttet kundebehandlingen med en høflig beklagelse for bryderiet utsettelsene kanskje hadde medført. Det å kontakte kundeservice til Norwegian, er som å snakke til forhåndsprogrammerte datamaskiner. Det er ingen tankevirksomhet i andre enden, ingen løsningsorientering, bare dårlig norsk og hvilket kredittkort som skal belastes, ispedd litt indre regeltyranni. 

 

Etter å ha betalt cirka 1100 kroner for å bli ombooket, krevde kundeservice i tillegg 150 kroner i en eller annen snakkeavgift, fordi jeg tok telefonisk kontakt for å løse en floke flyselskapet selv har skapt.

 

I dag fikk jeg selv merke at dette er et selskap som har slett kundeservice

 

Norwegian har fått mye kritikk over lang tid for behandlingen av passasjerer. I dag fikk jeg selv merke at dette er et selskap som har slett kundeservice, og det hører med til historien at det også var ledige seter på et annet fly til Oslo, men bakkepersonalet hadde ikke tid til å ordne ombooking. Fordi flyet måtte holde rutetiden, må vite.

 

Vi har alle sett det brede gliset til Bjørn Kjos. Det finner man ikke på hans eget kundesenter, dessverre. Og nå skal jeg kjempe en ny kamp mot den samme kundeservicen ? for å reversere hele prosjektet!